The World’s 100 Most Valuable Brands in 2018

According to Forbes, the world’s 100 most valuable brands are worth a staggering $2.15 trillion. While that singular number is impressive, the publication’s 2018 rankings of global brands can be further broken down in other ways that are also quite intriguing. Let’s take a look at brands by individual brand value, as well as sorted by relevant industry.

Brands by Industry

The aforementioned top five brands are all focused on technology, but it’s important to recognize that this is also a part of a much wider trend. Over the last decade, tech brands have gained consumer prominence to make the industry dominant both in terms of quantity of brands (20%) and total brand value (41%) on the Forbes 100 Most Valuable Brand list. Only a handful of brands in consumer-facing industries like media, apparel, alcohol, and restaurants make the rankings. Meanwhile, sectors that traditionally rely on heavy amounts of advertising – like consumer packaged goods and retail – have just 20 brands on the list between them. The highest ranked brand in either of those categories is Walmart at #26th with a brand value of $24.9 billion, which is about 1/3 of the brand value of online competitor Amazon.

ჩვენ გირჩევთ

Companies earning billions selling weapons

The Airline You Trust

Companies earning billions selling weapons

Companies earning billions selling weapons

წინა სტატია

სარა მუნი - ერთ-ერთი გამორჩეული ფოტოხელოვანი
27 ივლისი, 2018

შემდეგი სტატია

წლის პირველ ნახევარში პრივატიზაციიდან ბიუჯეტში 107 მილიონი ლარი შევიდა
30 ივლისი, 2018
QNET’s vision
ინტერვიუ | ოქტ, 02, 2018
233 დაგეგმილი პროექტი - ბრენდული სასტუმროები, რომელიც საქართველოში გაიხსნება
ახალი ამბები ქართულად | ოქტ, 16, 2018
Nexia TA - ერთადერთი აუდიტორული კომპანია საქართველოდან, რომელმაც IAB-ის ცერემონიაზე ჯილდო მოიპოვა
საქართველო | ოქტ, 08, 2018
Forbes Georgia in EnglishForbes WomanForbes Banker
მილიარდერების რეიტინგი - Real Time
იხილეთ ყველა