ბევრი ადამიანი მიიჩნევს, რომ მეწარმეობა (Entrepreneurship) და მენეჯმენტი ერთი და იგივეა, თუმცა რეალურად ეს ორი კონცეფცია განსხვავდება და სწორედ სტრატეგიული ხედვა განსაზღვრავს მათ მთავარ განსხვავებებს. მეწარმე ქმნის ხედვას, პოულობს ახალ შესაძლებლობებს და რისკებს არ უშინდება, მაშინ როცა მენეჯერი ფოკუსირებულია უკვე არსებულ პროცესებზე, სტაბილურობასა და ოპერაციულ ეფექტიანობაზე.
ბევრ ინდუსტრიაში, განსაკუთრებით სტარტაპ-ეკოსისტემაში, მეწარმეებისა და მენეჯერების როლების სწორად გაყოფა ბიზნესის წარმატებისთვის გადამწყვეტია. მეწარმეებს ახასიათებთ ინოვაციური აზროვნება, სწრაფი ადაპტაციისა და ბაზრის ტენდენციების წინასწარ დანახვის უნარი. მათ აინტერესებთ გრძელვადიანი პერსპექტივა და იმ პრობლემების გადაჭრა, რომლებიც სხვებისთვის უხილავია.
მეორე მხრივ, მენეჯერები ორიენტირებულნი არიან პროცესების ოპტიმიზაციასა და ყოველდღიური ამოცანების ეფექტიანად მართვაზე. წარმოების ინდუსტრიაში მენეჯერების მთავარი ამოცანაა რესურსების სწორი განაწილება და სისტემების გამართული ფუნქციონირება, ხოლო ტექნოლოგიურ სფეროში – გუნდის მართვა და პროექტების დროული მიწოდება.
მთავარი კითხვა, რომელსაც მეწარმეებს ხშირად უსვამენ, არის: „უნდა გახდე შენი კომპანიის მენეჯერი, თუ უნდა მოძებნო ვინმე, ვინც მართავს შენს ხედვას?“ სწორი პასუხი დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად კარგად ესმის მეწარმეს თავისი ძლიერი მხარეები. დიდი სურათის დანახვა ეხმარება მათ იმის გაცნობიერებაში, თუ როდის უნდა ჩაერთონ მენეჯმენტში და როდის უნდა მოძებნონ გუნდის წევრი, რომელიც მათ იდეებს რეალობად აქცევს.
ბიზნესლიდერებისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი უნარი არის იმის გაცნობიერება, რომ მეწარმეობა და მენეჯმენტი ერთიანად უნდა ფუნქციონირებდეს, მაგრამ ერთმანეთისგან უნდა განვასხვაოთ. თუ მეწარმე ზედმეტად ჩაერთვება მენეჯმენტში, ის კარგავს კრეატიულობას და ხედვის გაფართოების უნარს. ხოლო თუ მენეჯერი ზედმეტად კონცენტრირდება მხოლოდ პროცესებზე და არ უყურებს დიდ სურათს, ბიზნესი შეიძლება ინოვაციების გარეშე დარჩეს.
ამიტომ, წარმატებული ბიზნესი ყოველთვის ბალანსს იცავს მეწარმეობასა და მენეჯმენტს შორის. ახლა დროა, დავუსვათ საკუთარ თავს კითხვა – ვართ მეწარმეები, თუ მენეჯერები, და როგორ ვიპოვოთ ჩვენი იდეალური როლი დიდ სურათში?
Forbes ოპედი არასარედაქციო კატეგორიაა, რომელსაც ქმნიან ადამიანები, რომელთაც მრავალმხრივი ინტერესები და იდეები აქვთ. ამ კატეგორიის ფარგლებში გამოქვეყნებული ტექსტები წარმოადგენს ავტორთა მოსაზრებას და, შესაძლოა, არ ასახავდეს Forbes Georgia-ს რედაქციის პოზიციას.