ევროპის ავტობაზარზე 2025 წლის პირველი ნახევარი განსაკუთრებული ცვლილებებით გამოირჩა. JATO Dynamics-ის მონაცემებით, ყველაზე მეტი ავტომობილი კვლავ Volkswagen Group-მა გაყიდა, თუმცა კონკურენცია მნიშვნელოვნად გაძლიერდა, განსაკუთრებით ჰიბრიდული და ელექტრო ავტომობილების მიმართულებით.
როგორც აღვნიშნეთ, ლიდერი Volkswagen Group-ია, 1.8 მილიონზე მეტი ერთეული ავტომობილით, თუმცა მისი გაყიდვების 72% ჯერ კიდევ შიდა წვის ძრავიან (ICE) ტრანსპორტზე მოდის.
მართალია, იაპონური ავტომწარმოებელი Toyota ჩამონათვალში მეექვსე ადგილზეა, თუმცა გამოირჩევა იმით, რომ მისი გაყიდვების 86% ჰიბრიდულ ან ელექტრომოდელებზე მოდის. ეს ევროპის ტოპ-ბრენდებს შორის ყველაზე მაღალი მაჩვენებელია.
ჩინური ავტომწარმოებელი Geely Group-ი მე-9 პოზიციას იკავებს, თუმცა აღსანიშნავია, რომ მისი გაყიდვების 67% ალტერნატიულ ენერგიაზე მომუშავე ავტომობილებზე მოდის.
Stellantis-ი, რომელიც Peugeot-ს, Fiat-ს, Opel-სა და სხვა ბრენდებს ფლობს, სიაში მეორე ადგილზეა 1 მილიონზე მეტი გაყიდული ავტომობილით, თუმცა მისი ჰიბრიდული და ელექტრომოდელების წილი შედარებით დაბალია – მხოლოდ 15%.
ყველაზე გაყიდვადი საავტომობილო ბრენდები ევროპაში, 2025 წლის პირველ ნახევარში:
ბრენდი | გაყიდვები | ICE წილი (%) | Hybrid/EV წილი (%) |
---|---|---|---|
Volkswagen Group | 1,800,504 | 72 | 28 |
Stellantis | 1,044,983 | 85 | 15 |
Renault Group | 704,023 | 57 | 43 |
Hyundai-Kia | 540,917 | 57 | 43 |
BMW Group | 485,299 | 60 | 40 |
Toyota | 478,686 | 14 | 86 |
Mercedes-Benz | 355,162 | 66 | 34 |
Ford | 257,337 | 66 | 34 |
Geely Group | 202,230 | 33 | 67 |
Nissan | 165,645 | 55 | 45 |