იაპონური ავტომწარმოებელი Mazda 2030 წლისთვის ელექტრომობილებზე გადასვლის დასაჩქარებლად $10.6 მილიარდის ინვესტირებას გეგმავს. მიღებული გადაწყვეტილებით, კომპანია მის კონკურენტ ავტომწარმოებლებს შეუერთდება, რომლებიც უკანასკნელ პერიოდში განსაკუთრებით აქტიურად ცდილობენ ელექტრომობილების ხაზის განვითარებას.
როგორც ცნობილია, იაპონური Mazda ჩინური კომპანიის საკუთრებაში არსებულ ავტობატარეების ერთ-ერთ უმსხვილეს მწარმოებელთან, Envision AESC-თან გაერთიანდა. ავტომწარმოებლის გეგმებში იაპონიაში მდებარე Mazda-ს ქარხნების ბატარეებით უზრუნველყოფა და ელექტრომობილების წარმოების ზრდა შედის.
ცნობისთვის, ბატარეები ელექტრომობილების წარმოების ხარჯების დაახლოებით 30%-ს შეადგენს, რის გამოც ბევრი ავტომწარმოებელი, მათ შორის Toyota Motor-იც, EV-ბატარეების განვითარებაში ინვესტიციებს მუდმივად ზრდის.
სავარაუდოდ, Mazda, რომელიც გარე შესყიდვების საშუალებით ფიქსირებული ხარჯის შემცირებას ცდილობს, 2030 წლისთვის ბატარეების შესყიდვაზე დამატებით რამდენიმე ასეულ მილიარდ იენს დახარჯავს. ბატარეების გარდა, ავტომწარმოებელი ნახევარგამტარებზე თანამშრომლობას იაპონური ელექტრონიკის ჯგუფ ROHM-თან გეგმავს. Mazda ელექტრომობილებს ჰიროშიმას პრეფექტურაში, კომპანიის მთავარ ქარხანაში აწარმოებს, საიდანაც შემდგომ ექსპორტზე ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და სხვა ქვეყნებში გააქვს. ავტომწარმოებლის პროგნოზით, 2030 წლისთვის ელექტრომობილები Mazda-ს მთლიან წარმოებაში 30%-დან 40%-მდე წილს მოიპოვებენ.
Mazda-ს გარდა ელექტრომობილების წარმოების გაფართოებაზე მსოფლიოს უკვე თითქმის ყველა ავტომწარმოებელი მუშაობს. მაგალითად, Toyota, ელექტრომობილებსა და ბატარეებში, 2022 წლიდან 2030 წლამდე 4 ტრილიონი იენის ($28 მილიარდი) ინვესტიციას განახორციელებს, ხოლო Honda 2030 წლისთვის ელექტრიფიკაციასა და პროგრამულ უზრუნველყოფაზე 5 ტრილიონ იენს ($35 მილიარდი) დახარჯავს.