მიმდინარე წლის ივლისში, ამერიკის შეერთებულ შტატებში, სტრიმინგ-სერვისებმა საკაბელო ტელევიზიას მაყურებელთა რიცხვით ისტორიაში პირველად გადაუსწრო, – ამის შესახებ ავტორიტეტული კვლევითი ორგანიზაციის, Nielsen-ის ყოველთვიურ ანგარიშში ვკითხულობთ. როგორც ირკვევა, ივლისში, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, სტრიმინგ-სერვისების მაყურებელთა რიცხვმა 22.6%-ით იმატა და ბაზრის წილის 34.8% დაიკავა.
სტრიმინგ-სერვისების პოპულარობის ზრდა, Nielsen-ის ვარაუდით, უმეტესწილად, გასულ თვეს გამოშვებული მნიშვნელოვანი ექსკლუზიური ფილმებისა და სერიალების დიდმა რაოდენობამ გამოიწვია. თუმცა, ამასთანავე, როგორც Nielsen-ის სტრატეგოსმა Forbes-ს განუცხადა, სტრიმინგ-სერვისების მაყურებელთა რიცხვის ზრდა, ნაწილობრივად მაინც, საკაბელო და სატელევიზიო არხებზე სპორტული კონტენტის ივლისისთვის დამახასიათებელმა ნაკლებობამ განაპირობა.
აქვე აუცილებლად უნდა ითქვას, რომ Nielsen-ის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემები მხოლოდ იმ შემთხვევებს მოიაზრებს, როცა ადამიანები კონტენტს ტელევიზორით ან ინტერნეტთან დაკავშირებულ ტელევიზორით უყურებენ და არა სმარტფონებითა და ლეპტოპებით. ამრიგად, თამამად შეგვიძლია ვივარაუდოთ, რომ სტრიმინგ-სერვისების წილი საგრძნობლად უფრო მაღალია, ვიდრე გაცხადებული 34.8%.
აღსანიშნავია, რომ სტრიმინგ-სერვისების მაყურებელთა რიცხვის ზრდის პარალელურად საგრძნობლად შემცირდა ამერიკული საკაბელო და სატელევიზიო (ინგლ. Broadcast) არხების მოხმარება. საკაბელო არხების მაყურებელთა რიცხვი წლიდან წლამდე 8.9%-ით შემცირდა და 34.4% შეადგინა, რაც, თავისთავად, ერთი თვის ჭრილში დაფიქსირებული 2%-იანი კლებაა. სატელევიზიო არხების ყურების სიხშირე 9.8%-ით შემცირდა და 21.6% შეადგინა.
აღსანიშნავია, რომ მიმდინარე წლის ივლისი ამერიკის შეერთებულ შტატებში არსებული სტრიმინგ-კომპანიებისთვის სამაგალითო კიდევ ერთი მიზეზით აღმოჩნდა. საქმე ისაა, რომ ივლისში, მომხმარებლები სტრიმინგ-პლატფორმებზე არსებულ კონტენტს კვირაში საშუალოდ 190.9 მილიარდი წუთის განმავლობაში უყურებდნენ, რაც 7.9 მილიარდი წუთით აღემატება წინა რეკორდს, რომელიც 2021 წლის შობის კვირას დაფიქსირდა.
საინტერესოა, რომ Nielsen-ის მონაცემებით სტრიმინგ-სერვისებს შორის კვლავაც Netflix-ი დომინირებს, რომელმაც მომხმარებელთა საგრძნობი კლების მიუხედავად, სტრიმინგ-კომპანიების მთლიანი წილის 8% დაიკავა. Netflix-ის ივლისში დაფიქსირებული პოპულარობა, უმეტესწილად, პლატფორმის საკულტო სერიალის, Stranger Things-ის ახალი სეზონის გამოშვებამ გამოიწვია, რომელსაც ერთ თვეში თვრამეტი მილიარდი წუთის განმავლობაში უყურეს.
აღსანიშნავია, რომ რეიტინგის მეორე ადგილზე YouTube-ი და YouTube TV გავიდნენ – ორთავე აპლიკაციამ, ჯამში, სტრიმინგ-ბაზრის წილის 7.3% დაიკავა, რაც ივნისის მაჩვენებელს 0.4%-ით აღემატება. აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ ცოტა ხნის წინ, YouTube TV-მ კიდევ ერთ ნიშანსვეტს მიაღწია და ხუთი მილიონი გამომწერი მოაგროვა. ისე კი, მიუხედავად იმისა, რომ YouTube TV-ის საკუთარი წარმოების კონტენტი თითქმის არ აქვს, ის სატელევიზიო პროგრამების კარგი და უფრო იაფი ალტერნატივაა, რომელიც ყველა სატელევიზიო არხს აერთიანებს, თვეში $65-ად.
სტრიმინგ-კომპანიებს შორის მესამე ადგილზე, 3.6%-იანი წილით Hulu გავიდა, რაც, უმეტესწილად, Only Murders In The Building-ის ახალი სეზონისა და სრულიად ახალი სერიალის, The Bear-ის გამოშვებამ განაპირობა. მან სამი მილიარდი წუთი მოაგროვა.
რეიტინგის მეოთხე ადგილი დაიკავა ამერიკული ტექნოლოგიური გიგანტის, Amazon-ის Prime Video-მ, რომელმაც The Terminal List-ისა და The Boys-ის ახალი სეზონის გამოშვებით ბაზრის 3% მოიცვა და რვა მილიარდი წუთი მოაგროვა.
აღსანიშნავია, რომ სატელევიზიო არხებთან მიმართებით, გასული თვის მონაცემები დიდად არ განსხვავდება არც ამ და არც გასული წლის ივნისთან, რადგან სტრიმინგ-სერვისი, როგორც წესი, სატელევიზიო არხებს სისტემატურად სჯობნის. თუმცა, მნიშვნელოვანი სიახლე, რომელიც მიმდინარე წლის ივლისში დაფიქსირდა ისაა, რომ სტრიმინგ-სერვისებმა მაყურებელთა რიცხვით საკაბელო ტელევიზიას გადაუსწრეს, რაც ისტორიულად მნიშვნელოვანი მოვლენაა.