კომპანიების რეიტინგი ბრენდების ღირებულების მიხედვით

კომპანიების რეიტინგი ბრენდების ღირებულების მიხედვით

ბრენდის ღირებულება ნებისმიერი კომპანიის არამატერიალური აქტივების მნიშვნელოვანი ნაწილია. პატენტებისა და ბრენდების სახელების მსგავსი არამატერიალური აქტივები კომპანიის საერთო საბაზრო ღირებულებაზე დიდ გავლენას ახდენს. 2020 წლის მაჩვენებლებით, S&P 500-ის საბაზრო კაპიტალიზაციის 90%-ს სწორედ ასეთი აქტივები შეადგენს. სტატიაში იმ კომპანიების რეიტინგს წარმოგიდგენთ, რომელთა ბრენდებსაც ყველაზე მაღალი ღირებულება აქვთ 2023 წელს.

ცნობისთვის გეტყვით, რომ ბრენდის ღირებულების რეიტინგი გამოცემა Brand Finance-მა შეადგინა და მაჩვენებლების მისაღებად ისეთი ცვლადები გამოიყენა, როგორიცაა: ბრენდის სიძლიერე, ლოიალობის მაჩვენებელი და შემოსავლები. მონაცემების შემუშავების სრულ მეთოდოლოგიას აქ გაეცნობით.

ბრენდის ღირებულებით პირველ ადგილს რეიტინგში $299 მილიარდით Amazon-ი იკავებს. ონლაინ ვაჭრობაში ბაზრის ლიდერის პოზიციები კომპანიას B2C- და B2B-სექტორში დომინირების საშუალებას აძლევს. რეიტინგში მეორე $298-მილიარდიანი ბრენდის ღირებულებით Apple-ი გახლავთ. ამერიკული ტექგიგანტები Google-ი და Microsoft-ი კი მე-3 და მე-4 პოზიციებზე არიან წარმოდგენილნი. მეხუთე პოზიციას $113.8-მილიარდიანი ღირებულებით სუპერმარკეტების ქსელი Walmart-ი იკავებს.

პირველი არაამერიკული კომპანია რეიტინგში მე-6 პოზიციაზე სამხრეთკორეული Samsung-ის სახითაა წარმოდგენილი. მე-7 პოზიციაზე გვხვდება ჩინური ICBC-ც. ამერიკული Verizon-ი და Tesla კი შესაბამისად რეიტინგში მე-8 და მე-9 ადგილებს იკავებენ. ათეულს ჩინური სოციალური მედიაგიგანტი TikTok-ი ხურავს.

რეიტინგიბრენდიბრენდის ღირებულებაქვეყანა
1Amazon$299.3აშშ
2Apple$297.5აშშ
3Google$281.4აშშ
4Microsoft$191.6აშშ
5Walmart$113.8აშშ
6Samsung Group$99.7სამხრეთი კორეა
7ICBC$69.5ჩინეთი
8Verizon$67.4აშშ
9Tesla$66.2აშშ
10TikTok$65.7ჩინეთი