ევროპაში ელექტრომობილების გაყიდვებმა რეკორდულ ნიშნულს მიაღწია

ევროპაში ელექტრომობილების გაყიდვებმა რეკორდულ ნიშნულს მიაღწია

გასულ წელს ევროკავშირის მასშტაბით გაყიდულ ახალ ავტომობილებს შორის, ელექტრომობილების წილმა რეკორდულ ნიშნულს მიაღწია. ევროპის საავტომობილო ასოციაციის (ACEA) მონაცემებით, 2022 წელს ბატარეაზე მომუშავე მანქანებმა ახალი ავტომობილების გაყიდვების 12.1% შეადგინა, მაშინ როდესაც 2021 და 2019 წლებში ელექტრომობილების წილი, შესაბამისად, 9.1% და 1.9% იყო.

შეგახსენებთ, რომ ბლოკის ქვეყნების მიზანი – წიაღისეული საწვავზე მომუშავე მანქანებზე დამოკიდებულების მინიმუმამდე შემცირებაა. ევროკავშირი 2035 წლიდან ბენზინსა და დიზელზე მომუშავე ახალი ავტომობილების გაყიდვასაც აკრძალავს. შედეგად, გასულ წელს, ელექტრომობილების გაყიდვები 28%-ით, 1.1 მილიონამდე გაიზარდა. ზრდის უმეტესი ნაწილი გერმანიის ბაზრის დამსახურებაა, სადაც გაყიდვებმა განსაკუთრებით წლის ბოლოს მოიმატა.

აღსანიშნავია, რომ ნორვეგიაში გაყიდული ხუთი ახალი ავტომობილიდან ოთხი (79%) ელექტრო იყო. ნავთობის ერთ-ერთი უმსხვილესი მწარმოებელი წიაღისეულ საწვავზე მომუშავე მანქანების აკრძალვას 2025 წლიდან, ევროკავშირის კანონმდებლობის ამოქმედებამდე 10 წლით ადრე გეგმავს. ერთადერთი ქვეყანა კი, სადაც გასულ წელს ელექტრომობილების გაყიდვა შემცირდა (-26.9%) იტალია იყო.

რაც შეეხება ჰიბრიდულ ავტომობილებს, მათ 2022 წელს ევროპაში გაყიდული ახალი მანქანების 22.6% შეადგინეს. პარალელურად კი, ევროკავშირში გაყიდულ მანქანებს შორის, მცირდება ბენზინსა და დიზელზე მომუშავე ავტომობილების წილი, თუმცა ისინი კვლავ ახერხებენ ბაზრის ნახევარზე მეტის (52.8%) დაკავებას. თუმცა გასულ წელს დიზელზე მომუშავე ავტომობილების გაყიდვებმა განსაკუთრებით იკლო, თითქმის 20%-ით შემცირდა და 1.5 მილიონ გაყიდულ ავტომობილს გაუტოლდა.