მაღალი სიცხე

მაღალი სიცხე

წყეულიმც იყოს Theranos-ი! ჯანდაცვის მომდევნო დიდ „ზღაპრულ მარტორქაზე“ შეშლილმა ინვესტორებმა რიში შაჰის სტარტაპის ღირებულება $5.6 მილიარდამდე აიყვანეს.

ნათელია, რა განზრახვები აქვს Outcome Health-ის მარკეტინგს. მომხმარებელმა უნდა იფიქროს, რომ ის დახვეწილ, თანამედროვე სამედიცინო ტექნოლოგიას გვთავაზობს. მის ვებგვერდზე წკრიალა ვიდეოებსა და შთამბეჭდავ სტატისტიკას ნახავთ. Outcome-ი, კომპანიისვე თქმით, „წელიწადში ნახევარ მილიარდზე მეტ პაციენტს ჯანმრთელობის კვლევებით“ უზრუნველყოფს.

მაგრამ Outcome-ი, სინამდვილეში, მედიაკომპანიაა: მისმა აღმასრულებელმა დირექტორმა, 31 წლის რიში შაჰმა (მარჯვნივ) ცხრა წლის წინ ის პრეზიდენტ შრადჰა აგარვალთან და მესამე თანადამფუძნებელთან ერთად ContextMedia-ს სახით წამოიწყო. კომპანია ექიმების კაბინეტებში ტაბლეტებსა და ინტერაქტიულ ეკრანებს ამონტაჟებს, რომლებზეც Outcome-ის 100-მდე კმაყოფილი პარტნიორის სამედიცინო ინფორმაციია გამოსახული; ვთქვათ, ონკოლოგის მოსაცდელში კიბოსთან დაკავშირებულ მონაცემებს ნახავთ ან 3-D-ში გამოსახულ ანატომიას, სპეციალისტებმა რომ თავიანთ პაციენტებს აჩვენონ. ამასთან, Outcome-ის ეკრანებზე რეკლამებიც ჩნდება, ძირითადად ისეთი ფარმაცევტული კომპანიებისა, როგორიც Pfizer-ი და Merck-ი არიან. შაჰის თქმით, Outcome-ის შემოსავალმა შარშან თითქმის $200 მილიონს მიაღწია – ეს რეკლამების დამსახურებაა.

ჯანმრთელობაზე ზრუნვისა რა მოგახსენოთ, მაგრამ წლების მანძილზე ინვესტორების ჯიუტი უარით გასტუმრების შემდეგ, ჩიკაგოში დაფუძნებული Outcome-ი დღეს უფრო სწრაფად იზიდავს ფულს, ვიდრე სასწაულმოქმედი წამალი რომ წარმოედგინა. მაისში შაჰმა საწყისი გარე დაფინანსების რაუნდის შესახებ გააკეთა განცხადება – სულ რაღაც $600 მილიონამდე დაფინანსების რაუნდი გვაქვს მხედველობაში ისეთი ფირმებისგან, როგორიცაა Goldman Sachs-ი, Google-თან აფილირებული CapitalG და Pritzker Group-ი, რის შედეგადაც, საბოლოო ჯამში, კომპანიის ღირებულება $5.6 მილიარდს გაუტოლდა. ეს მყვირალა რიცხვი ნიშნავს, რომ სულ რაღაც სამ წელიწადში Outcome-ი ექიმთა უმრავლესობის კაბინეტებში იქნება წარმოდგენილი. ასევე ნიშნავს, რომ შაჰის 71%-იანი წილი კომპანიაში დაახლოებით $3.4 მილიარდს უდრის, კომპანიის ვალის გათვალისწინებითაც კი.

ამ თვალწარმტაცმა რიცხვებმა გარკვეულ წრეებში ხალხი ახალ Theranos-ზე აალაპარაკა. ინვესტორთა თქმით, Outcome-ი დიდი ხანია, მოგებიანია და უფრო მეტს აკეთებს, ვიდრე მარკეტინგს.

თუმცა Outcome-ის გულშემატკივრებმა Theranos-ისგან ალბათ რაღაც ისწავლეს: მათ დაიტოვეს უფლება, თავიანთი აქციები ექვს წელიწადში გაანაღდონ, სულ ერთია, კომპანია გავა საჯარო ბაზარზე თუ არა. მაინც, ყოველი შემთხვევისთვის. 

დატოვე კომენტარი

დაამატე კომენტარი

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *