როდესაც ღირებულ ბრენდებზე ვსაუბრობთ, რთულია თავი ავარიდოთ უმსხვილეს ტექნოლოგიურ ბრენდებს. Forbes-ის 2020 წლის ყველაზე ძვირადღირებული ბრენდების რეიტინგში, პირველ ადგილებს სწორედ ტექკომპანიები იკავებენ, მათ შორის: Apple-ი, Google-ი, Microsoft-ი, Amazon-ი და Facebook-ი. აღსანიშნავია, რომ გასულ წელსაც ისინი იყვნენ რეიტინგის სათავეში.
თუმცა, მაშინ როდესაც პირველი ოთხი კომპანიის ღირებულება იზრდება, Facebook-ის პირიქით შემცირდა. 2018 წლიდან 2019 წლამდე სოციალური ქსელის ღირებულებამ 21%-ით იკლო.
გარდა ამისა, რეიტინგში რამდენიმე ბრენდმა ადგილი შეიცვალა. ასე მაგალითად, Visa-მ 25-დან მე-18 ადგილზე გადაინაცვლა, Adidas-მა 61-დან 51-ზე, Netflix-მა კი 38-დან 26-ზე.
ყველაზე ძვირადღირებული 100 ბრენდის ამ წლის რეიტინგში არიან ახალი კომპანიებიც, მათ შორისაა: Nintendo, Hennessy, Burger King-ი და AXA. ამასთანავე, წელს ცალკეული მსხვილი ტექკომპანიების ღირებულება შემცირდა, მაგალითად, GE-ს, HP-ის და IBM-ის. სამაგიეროდ გაიზარდა Walmart-ის ღირებულება 12%-ით და $29.5 მილიარდს მიაღწია.
სერიოზული კლება განიცადეს ავტომწარმოებელმა კომპანიებმა, მაგალითად, Mercedes-Benz-მა 23-ე ადგილას გადაინაცვლა, მაშინ როდესაც გასულ წელს, მე-17-ზე იყო. BMW-მ კი 21-ედან 27-ზე.
მოლოდინია, რომ მომავალი წლის რეიტინგი სრულიად განსხვავებული იქნება მიმდინარე წლის რეიტინგისგან, ვინაიდან კორონავირუსის პანდემიის გამო, დიდ გადაადგილებს ელოდებიან.
შეჯამებისთვის, ტოპ-100 ყველაზე ძვირადღირებული ბრენდის საერთო ღირებულება $2.54 ტრილიონია, რაც გასულ წელს $2.33 ტრილიონს შეადგენდა.
ასეულში შემავალი ქვეყნებიდან 50-ზე მეტი ამერიკული კომპანიაა. იაპონიიდან – 6, გერმანიიდან – 10, საფრანგეთიდან – 9, ხოლო შვეიცარიიდან – 5.
რაც შეეხება სექტორებს, რეიტინგში ჭარბობენ ტექნოლოგიური კომპანიები (20), ფინანსურ სექტორში მომუშავე კომპანიები (14), ავტოსფეროში (11) და რითეილ-გაყიდვებში (8).
ყველაზე ძვირად ღირებული ტოპ–20 კომპანიის რეიტინგი კი შემდეგნაირად გამოიყურება:
- Apple – ღირებულება $241.2 მლრდ
- Google – ღირებულება $207.5 მლრდ
- Microsoft – ღირებულება $162.9 მლრდ
- Amazon – ღირებულება $135.4 მლრდ
- Facebook – ღირებულება $70.3 მლრდ
- Coca-cola – ღირებულება $64.4 მლრდ
- Disney – ღირებულება $63 მლრდ
- Samsung – ღირებულება $50.4 მლრდ
- Louis Vuitton – ღირებულება $47.2 მლრდ
- McDonald’s – ღირებულება $46.1 მლრდ
- Toyota – ღირებულება $41.5 მლრდ
- Intel – ღირებულება $39.5 მლრდ
- NIKE – ღირებულება $39.1 მლრდ
- AT&T – ღირებულება $37.3 მლრდ
- Cisco – ღირებულება $36 მლრდ
- Oracle – ღირებულება $35.7 მლრდ
- Verizon – ღირებულება $32.3 მლრდ
- Visa – ღირებულება $38 მლრდ
- Walmart – ღირებულება $5 მლრდ
- GE – ღირებულება $5 მლრდ.