აკვამლებულები

ჯეიმს მონსიზი და ადამ ბოუენი აშშ-ის ელ-სიგარეტის ბაზარს Juul-ით აკონტროლებენ. მომდევნო ნაბიჯი მსოფლიოა.

“სიგარეტი ალბათ ყველა დროის ყველაზე წარმატებული სამომხმარებლო პროდუქტია, არადა, ის მისი გრძელვადიანად მომხმარებლების ნახევარზე მეტს კლავს, -ამბობს მსოფლიოს ყველაზე პოპულარული ელ-სიგარეტის მწარმოებლის, Juul Labs-ის 38 წლის თანადამფუძნებელი ჯეიმს მონსიზი (ზემოთ, მარცხნივ), – ამიტომაც დავინტერესდით”.

Juul-მა (გამოითქმის, როგორც jewel – “ჯუალ”) თავისი ფლეშ-დრაივის ფორმის ხელსაწყო 2015 წელს გამოუშვა და მას მერე აშშ-ის ბაზრის დაახლოებით 70%-ს არის დაპატრონებული. Juul-ი, რომელიც ნიკოტინში შეზავებული სითხის “ნიჟარას” შესასუნთქ ორთქლად გარდაქმნის, $34.99-ად იყიდება, ხოლო ნიჟარათა ოთხი შეკვრა – $15.99-ად (ზოგ ნიჟარაში იმდენი ნიკოტინია, რამდენიც სიგარეტის მთელ კოლოფში). Juul-ის შემოსავალი, წელს, სულ მცირე, 300%-ით – თითქმის $1 მილიარდამდე – უნდა გაიზარდოს. ამასთან, კომპანია მოგებიანია და ინვესტორები მას დაახლოებით $16.3 მილიარდად აფასებენ; Forbes-ის გათვლებით, მონსიზი და მეორე დამფუძნებელი, 43 წლის ადამ ბოუენი 5-5%-ს ფლობენ Juul-ში – წილს, რომელიც თითოეულისთვის დაახლოებით $730 მილიონად ითარგმნება.

ელ-სიგარეტი უდავოდ უფრო უსაფრთხოა, ვიდრე ტრადიციული სიგარეტი – ნაკლებ ტოქსინებს შეიცავს ჩვეულებრივთან შედარებით, რომელიც, კვლევათა თანახმად, 7,000 ქიმიკატის ნაზავს წარმოადგენს. მაგრამ ელ-სიგარეტებს კრიტიკა ტინეიჯერებში მათი პოპულარობის გამო ხვდათ წილად და იმის გამოც, რომ ჯანმრთელობაზე მათი გრძელვადიანი ეფექტები შესწავლილი არ არის.

მონსიზი ამაზე არ ჭმუნავს: “დიდ ხმაურს არასრულწლოვანი მომხმარებლების საკმაოდ პატარა პროცენტი ქმნის და ყურადღება გადააქვს იმისგან, რაც, სხვა შემთხვევაში, საზოგადოებრივ ჯანმრთელობაში ჩვენი დროის ყველაზე წინ გადადგმული ნაბიჯი შეიძლება, იყოს”.

ასეა თუ ისე, აპრილში Food & Drug Administration-მა Juul-ს მოსთხოვა დოკუმენტები სარეკლამო აქტივობებისა და პროდუქტის ჯანმრთელობაზე გავლენის შესახებ, რათა გამოიძიოს, განზრახ ხომ არ იქცევს კომპანია ახალგაზრდების ყურადღებას. მონსიზის თქმით, არასრულწლოვანი მომხმარებელი Juul-ის სამიზნე არც არასდროს ყოფილა და არც არასდროს იქნება.

დამფუძნებლები ახლა Juul-ის საზღვარგარეთ პოპულარობის გაზრდაზე არიან კონცენტრირებულნი. მათ ოკეანის გადაღმაც შეხვდებათ დაბრკოლებები; გასულ თვეს ისრაელმა Juul-ის ხელსაწყო აკრძალა. “ჩვენ თამბაქოს გლობალური ბაზრის 0.5%-ს წარმოვადგენთ, – ამბობს მონსიზი. – იმ პრობლემასთან, რის გადასაჭრელადაც ვარსებობთ, ფაქტობრივად, შეხება არ გვქონია”.

ჩვენ გირჩევთ

PURDUE-ს თამამი გეგმა

ათი კითხვა. ახალი ციფრული მანიფესტი

PURDUE-ს თამამი გეგმა

PURDUE-ს თამამი გეგმა

წინა სტატია

Ambassador of Quality
22 ოქტომბერი, 2018

შემდეგი სტატია

Business Association’s Joint Statement About Regulations Announced by GNB
17 ოქტომბერი, 2018
რომელი ქართული უნივერსიტეტები აკმაყოფილებენ საერთაშორისო სტანდარტებს?
სტრატეგიები | იან, 13, 2019
საქართველოს ბანკის ახალი გენერალური დირექტორი არჩილ გაჩეჩილაძე იქნება
ბიზნესი | იან, 10, 2019
10 ყველაზე ძვირადღირებული სასტუმრო ნომერი საქართველოში
რეიტინგი | იან, 06, 2019
Forbes Georgia in EnglishForbes WomanForbes Banker
მილიარდერების რეიტინგი - Real Time
იხილეთ ყველა