ამერიკულმა ავტომწარმოებელმა, General Motors-მა 2022 წელს აშშ-ში ავტომობილების გაყიდვების მაჩვენებლით იაპონურ Toyota-ს გადაასწრო. როგორც ჩანს, ინდუსტრიაში არსებული პრობლემების აღმოფხვრა, მიწოდების ჯაჭვის ბარიერების გადალახვა და არსებული მოთხოვნის დაკმაყოფილება General Motors-მა კონკურენტებზე უკეთ შეძლო.
აღნიშნული ინფორმაციის გავრცელების შემდეგ GM-ის აქციების ფასი 2.7%-ით გაიზარდა და 34.75 აშშ დოლარი შეადგინა. კომპანიამ 2022 წელს 2,274,088 ერთეული ავტომობილი გაყიდა, რაც 2021 წლის მონაცემთან შედარებით 2.5%-ით მაღალი მაჩვენებელია. რაც შეეხება Toyota-ს, მან 2022 წელს 2,108,458 ერთეული ავტომობილი გაყიდა.
საინტერესოა, რომ იაპონურმა ავტომწარმოებელმა საკუთარი წლიური სამიზნე წარმოების პროგნოზი ჯერ კიდევ ნოემბერში შეამცირა. 2022 წელს Toyota-ს უმთავრესი სეგმენტის, SUV-ების გაყიდვები 8.6%-ით შემცირდა. კომპანიის წარმომადგენლების განმარტებით, გაყიდვების შემცირება საავტომობილო ინვენტარების დეფიციტითაა გამოწვეული. თუმცა, მათივე განცხადებით, აღნიშნული პრობლემა მალე აღმოიფხვრება.
ოთხშაბათს გავრცელებული მონაცემებით, გაყიდვებში კლება დაუფიქსირდათ Hyundai Motor America-ს, Kia Motor America-ს, Mazda North America-სა და American Honda-საც.
Wards Intelligence-ის მონაცემებით, დეკემბერში აშშ-ში მთლიანობაში 1.26 მილიონი ერთეული ახალი ავტომობილი გაიყიდა. წლიური გაყიდვების მაჩვენებელმა კი აშშ-ში 2022 წელს 13.31 მილიონი ერთეული შეადგინა. საავტომობილო ინდუსტრიის ანალიტიკოსების მოსაზრებით, ავტომწარმოებლების მიერ ინფლაციის შედეგების გასანეიტრალებლად პროდუქციაზე ფასების მატება 2023 წელს ავტომობილების გაყიდვებზე უარყოფითად აისახება.